16 November 2012

Senyum Pagi :-)

Selamat Datang - Wilayah Sosial BoB

Selamat Morning semua,

Pagi yang begitu ceria buat bob. Rakan-rakan macamaner? Harap sealiran la yer! Hurm! Topik yang menarik hari ni. Bob nak berkongsi tentang budaya. Bukan ape, pagi tadi tetibe rasa nak baiki diri, bob mulakan dengan senaman pagi b4 sarapan. Alah! macam zaman2 gila nak kurus tapi ngak pernah berjaya. LoL! :P

Tadi bob berkunjung ke bandar, target bob tak banyak cuma +- setengah jam berjalan jer, tak kesahlah dapat berapa ribu tapak, yang penting hijrah kali ni bob nak istiqamah. Amin, Solat tak mau tinggal, senaman yang berterusan. Sebab target bob tu tak nak bawa khazanah melayu yang sakit di usia emas. InsyaAllah!

Okay, berbalik pada topik yang bob nak bincangkan pagi ni, hurm, dalam banyak- banyak manusia yang bersenam pagi tadi kata BRI ni, tak nampak pun Melayu. Malunyer, where are u guys? What happen to us? Tapi yang menjadi kejenakaan, setiap kali berkunjung ke hospital, MasyaAllah! awat kita pulak yang memenuhinya? dah macam nak buat tuntutan royalti minyak jer. Hurm, bob rasa tak perlu penjelasan yang lebih detail ea? sebab bob yakin korang semua dah faham intipati tu.

Apa pun bagi yang mahu berubah, masih belum terlambat, ayuh sahabat! kita sama2 menjadi melayu yang lebih berwawasan. Hanya kita pengatur langkah kejayaan diri dengan kebenaraNya.

Okay, jumpa lagi.

Assalamualaikum!

Putera Bongsu. ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan