11 Oktober 2012

6 Perkara tentang aku : BoB ;p

Selamat Datang - Wilayah Sosial BoB

Hurm! Bila kebosanan cuba melanda, aku menganalisis tentang diriku sendiri, dan hasilnya sebagaimana yang aku ungkapkan di bawah ini. Tindakan aku terhadap permasalahan ni adalah rahsia, doakan ku agar terus kuat semangat. Dan bagi yang berhadapan denganku, mungkin ini cara yang boleh kalian gunakan. ;p



1)  Lelaki yang menekan(Fadikkan) : Nak jadi tuan kamu dalam semua hal.
Cara mengatasinya : Bagi yang berhadapan dengan aku
1-      Jangan mengubahku secara terus
2-      Banyak bersabar
3-      Faham sifat dan sikap
4-      Gunalah alasan yang tepat
5-      Aku amat tidak menyukai “repeated”

2) Lelaki yang manja : Sayang pada ibu melebihi segala.
Cara mengatasinya : Bagi yang berhadapan dengan aku
1-      Menerima kamu bukan wanita nombor 1
2-      Tunjuklah bahawa kamu juga sayang pada ibunya
3-      Berusahalah untuk disayangi ibunya atau pengganti ibunya

3) Lelaki seniman (silpin) : Mudah terassa dan tersinggung : Hidup dengan perasaan bukan alasan
Cara mengatasinya : Bagi yang berhadapan dengan aku
1-      Kena faham hati kecil aku
2-      Kasih sayang paling utama bagi aku
3-      Suka dipujuk dan dirayu, bukan dibiarkan
4-      Bahasa komunikasi, tak perlu terlalu baku
5-      Suka diambil berat

4) Lelaki cemburu : 1 meter dari kamu jangan siapa menghampirinya
Cara mengatasinya : Bagi yang berhadapan dengan aku
1-      Fahamilah bahawa cemburu itu dari kasih yang keterlaluan
2-      Jangan lawan dan marah kalau aku cemburu
3-      Berushalah untuk meyakinkan aku
4-      Bersikap terbuka dalam semua hal

5) Lelaki panas bara(leghak ron) : Waktu marah - ucapan sayang pun tak bererti – Tapi bukan juga untuk dibiarkan – Mengerti ?
Cara mengatasinya : Bagi yang berhadapan dengan aku
1-      Sabar
2-      Simbuhlah air pada api yang panas
3-      Jangan nak menang
4-      Waktu dia marah kamu diam

6) Lelaki gila kerja(ba ngan)
Cara mengatasinya : Bagi yang berhadapan dengan aku
1-      Kalau sepi beritahu pada aku
2-      Jadilah semangat pada aku
3-      Berilah masa sepenuhnya sewaktu aku bukan dalam tugas
4-      Jadikan waktu rehat aku suatu yang berkualiti tika bersamamu
 
Putera Bongsu
BoB-1988

Tiada ulasan:

Catat Ulasan