10 September 2012

Semoga aku terus kuat : Allah! Allah! Allah

Selamat Datang - Wilayah Sosial BoB



Life is a song - sing it.
Life is a game - play it.
Life is a challenge - meet it.
Life is a dream - realize it.
Life is a sacrifice - offer it.
Life is love - enjoy it.
Sai Baba


Assalamualaikum...

Apa khabar? Bob harap semua dalam keadaan baik dan gembira semuanya. Lama juga tak menulis, sentiasa diikuti oleh kesibukkan membina kejayaan dalam berkerjaya. Biasalah, tiada lagi yang mampu membantu diri kita selain kita sendiri. Manusia lain mungkin tak semua tapi hakikat, tak ramai yang ingin melihat kejayaan kita. Ingat tu! Tak semua, jangan salah faham pula. 

Kalau kita terpersan la kan, setiap hari kita sentiasa sibuk tapi kalau diikutkan, apa je yang kita dok sibukkan tu ea. Based pada pengalaman bob sendiri, setiap hari masuk pagi balik malam. Atoyai, tapi tak banyak pun kerja yang bob dapat selesaikan. Thats means, produktiviti kerja tu. Ya Allah, mohon jalan dariMu. 

Mai kita sama2 value kana pa yang telah diperkatakan oleh Sai Baba. Laluan kehidupan ni sebenarnya bukan untuk stress tapi untuk menghayatinya. So, kenapa kita selalu nak marah2 ea. Tak kata kat org lain lah, bob sendiri pun, pantang dating masalah sudah tentu emo didahulukan akal waras mulalah dukemudiankan. Teruk kan. Tapia pa pun bob harap kita bersama-sama memacu diri kita kea rah yang lebih baik. Hari demi hari. Jangan kita pernah kecewa dengan kedatangan masalah dalam hidup ni. Jadika ia sebagai tauladan. Pernah ada someone bagitau bob, tapi lupa si anu tu. Di kata, first lihat pada diri dulu, kalau kita bos, why staff kita selalu buat hal? Tgk lah pada keadaan kita. Sempurnakah? Memang tak ada kesempurnaan pun! Ye lah, bukan malaikat kot. Tak gitu. Tapi tak pe kita cube teliti diri dan cube gaya Rasullullah s.a.w pimpinan melalui tauladan. Tapi kalau dah keseorangan macam bob ni, pada siapakah? Nasib kau lah bob, buku pun banyak... baca sirah tu, then jadikan panduan pada diri.

Okay, apa pun yang berlaku tu pasti berhikmah. Sabo je lah. Ke mana kita melangkah, jangan pernah kita kecewa, jangan pernah kita mengeluh dan buatlah keputusan berdasarkan akal yang waras demi mencari nilai kejayaan untuk diri sendiri, keluarga, agama, dan bangsa. Tak kesahlah kalau perjalanan itu bersendirian atau berduaan atau bertigaan, yang penting semangat tu biar sentiasa berapi macam kat kompleks petronas dekat Kerteh tu. Sebab itulah Petronas sentiasa make profit. Apa tak nya, tengok api dia yang sentiasa dok menyala-nyala. Okay semua, semoga adalah input yang boleh diguna pakai dari penulisan bob ni. Semoga kejayaan dunia dan akhireat buat kita semua. CHAIYOP kawan! .::goGOgo::.

Putera Bongsu
yang Comel!
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan