17 Mac 2013

Adakah ini puncanya?

Assalamualaikum,

Hurm, problem lagi...

Dengan apa yang bob ada hari ini selalu je buat bob rasa mampu untuk membina rumah tangga. Bob cuba tangani sejarah silam dengan sediakan segala jenis kemudahan buat bakal anak dan isteri. Tapi, dengan komitmen yang begitu banyak bob tak boleh lakukannya seorang. Bob perlukan "additional income". Ya Allah, semakin banyak Engkau berikan semakin tidak cukup aku rasakan. Apakah masih rendah tahap kesyukuran dalam diriku? Ya Allah, aku pohon padaMu jalan yang lurus agar aku tidak terkandas. Aku yakin ini adalah kasihMu untuk menguji aku dan menerangkan kepada aku tentang kebenaran. Aku percaya bahawa Engkau telah merancang seribu macam kebaikkan. Ak akan cuba yang terbaik untuk diriku. ya Allah, bantulah aku... Aku sebenarnya keliru dengan anugerahMu ya Rabb. PPada zahirnya aku kelihatan diberi segala yang kupinta, tapi dalam iringan perjalananku, aku sentiasa keliru dengan segala pemberianMu .

Aku dambakan bantuan makhluk, yang hakikatnya aku asyik melalui sendiri. Mengapa dengan aku ni... takut dengan langkah sendiri, sedangkan dah lama aku berjalan tanpa pimpinan tangan manusia, semuanya hanya berlandaskan aturanMu ya Rabb. Aku mohon kudratMu Ya Rabb.... beri aku kekuatan... Buang dari hidupku akan kekuatan makhluk yang sering buat aku lupa akan kudratMu ya Allah... Aku mohon ketenangan untuk lebih jelas dalam mengatur hidup dan mencari sinar kebahagiaan sebagai hambaMu ya Allah...

Akhir kata, apakah ini punca aku masih lagi bujang? Apakah ketakutan ku ini penyebabnya? Ya Allah, berikan aku jalanMu!

:-(

Selamat Datang - Wilayah Sosial BoB

Tiada ulasan:

Catat Ulasan