03 Mei 2011

Tidak perlu kesempurnaan andai Hati ada nilai syukur

Selamat Datang - Wilayah Sosial BoB
 
Assalamualaikum w.b.t

Kesempurnaan, sememangnya elemen yang menjadi pilihan setiap insani di dunia ini. Ramai yang mahukan hidup yang sempurna untuk memuaskan permintaan hati. Kita mungkin pernah dianugerahkan beberapa anugerah. Contohnya, sebuah keluarga yang susah, miskin, dan berhadapan dengan segala kekurangan. Tapi apakah kita pernah terfikir tentang kelebihan yang terdapat dalam keluarga ini?

Hal inilah yang sering menjadi titik kealpaan ramai dalam kalangan kita. Why? Apakah mungkin kita mahukan yang lebih sempurna atau kita keliru akan hati yang begitu “demand”?

Tahniah buat filem “Cun”, banyak memberikan erti yang membuktikan nilai bahagia adalah bukan dari wang ringgit. Tetapi dari ikatan hubungan kemesraan antara satu sama lain dalam keluarga. Filem ini mencoretkan kisah kebahagiaan gadis kaya, popular, meletup, yang akhirnya tumpas dalam keceriaan dan kasih sayang sebuah keluarga miskin. 

Renungkanlah, andai kita sedang memiliki sebuah anugerah illahi, maka tidak salah untuk kita terus menghargai, kerana ia pasti akan menjadi sempurna andai hati kita tidak lagi “demand” malah mensyukuri apa yang ada. 

Semoga bob dan rakan tidak sesali akan ketidaksempurnaan anugerah yang kita miliki hari ini. 

Apapun, jangan lupa tonton filem “Cun” dan hayati keikhlasan, kasih sayang, dan sikap menjadi diri sendiri. Selamat menonton

Tiada ulasan:

Catat Ulasan